A közbeszédben a biztosítások témája nehéz, lejáratott, unalmas ügy. A média erről igencsak tehet, hiszen csak a rossz példákat tárja elénk, ezeknek van hírértéke. Nem véletlen hát, hogy a biztosítási igények felkeltése nem is igazán érdekel senkit, hiszen rengeteg a telefonos, a szórólapos és a közvetlen ajánlat. Általában akkor rémlik csak fel saját biztosítottságunk hiánya, amikor egy ismerősnél, szomszédnál vagy egyszerűen csak napi utunkon egy-egy káresemény nyomait látjuk. Persze akkor sajdul ez belénk leginkább, amikor a saját otthonunkban, a saját autónkban keletkezik kár, balesetet szenvedünk, vagy bekövetkezik a legrosszabb, egy haláleset.
Nehezíti a ráhangolódás ügyét az is, hogy mendemondák keringenek a nem fizető biztosítókról, az apró betűs szerződési cselekről, az erőszakos ügynökökről. Amellett, hogy néha valóban előfordulnak rossz ízű esetek (szerencsére egyre kevesebb), hogy tehetségtelen üzletkötők gátlástalan módszerekkel igyekeznek mégis érvényesülni, azért jó példákról is hallani.
A biztosítások csak ritkán kötelezőek, így saját döntésünk, hogy kötünk-e. Mire kötelezzük el magunkat egy biztosítási szerződéssel? Lehet, hogy ez most meglepő lesz: megosztjuk az óvás-védelem felelősségét egy erre a célra szakosodott társasággal. Mivel az egyén vagyontárgyairól, életéről, családtagjairól, épségéről, cselekedeteinek következményeiről van szó, a biztosítás hatályba lépése után is az egyén tartozik felelősséggel ezekért. A biztosított az elvárható gondosságot, emellé időnként az önrész vállalását teszi a biztosítási díj mellé, a biztosítótársaság pedig anyagi helytállását.
Mindent összevetve egyetlen dologról kell csak dönteni: vállaljuk az esetleges károk fedezésére a gyakran súlyos összegek rendelkezésre tartását, vagy szerződünk egy biztosítóval, jóval kisebb fizetési kötelezettség mellett. A káresemények kiszámíthatatlanul, hirtelen történnek, ezért alku tárgya egy szerződő (biztosítást kötő) és a biztosítótársaság között, hogy ilyen és ilyen káreseményekre vállalja a fedezetet, ha ennyi és ennyi biztosítási díjat fizet az ügyfél. Az ügyfelet a biztosító hosszú távú és stabil fizetőképessége nyugtatja meg, a biztosítót pedig a számos egynemű biztosításban rejlő statisztikai átlag biztonsága.
Mi, a QFP Kft. pénzügyi tervezői nem szívesen beszélünk ilyen eseményekről, de abban mindannyian egyetértünk, hogy egy (vagy több, amennyi valóban szükségeltetik) jó, korrekt biztosítás ma már elemi szükséglet, legyen szó akár magánszemélyekről, akár vállalatokról.
Ha írna nekünk, itt megteheti: